söndag 18 december 2011

Hatisk

Är så irriterad på:

• all skit i mitt hem
• skrikig unge
• den JÄVLA sittdelen till vagnen (som levererades utan bruksanvisning) som tog 45 minuter att montera
• snöblandat regn
• att det är en omysig 4e advent
• sängen som är extremt obäddad, skrynklig och luktar kropp
• min fulhet
• brister på rimlig mat hemma

Jag ska äta något och återkommer förhoppningsvis med stabilt blodsocker samt perspektiv på mitt privilegierade elände men just nu vill jag mest slåss.

2 kommentarer:

L sa...

Det var ett helvete att montera min vagn också, med bruksanvisning. Jag svor och svettades i säkert två timmar innan jag med mors hjälp fick ihop den. Med tanke på vad de tar betalt för vagnarna borde de levereras färdigmonterade och gärna med nyfödd bebis.

Olga sa...

Usch ja. Ett tips är att inte göra det när babyn skriker och man är hungrig och kissnödig!!