fredag 30 december 2011

Läskigt!

Jag fick "Låt de gamla drömmarna dö"av John Ajvide Lindqvist i julklapp av min kille. Jag har läst hans tidigare böcker med stor behållning. Jag har nu precis läst novellen "Tindalos" alldeles i början och var helt jävla vettskrämd. Ryckte till och höll på att skita på mig av ett sms. Men det bästa med JAL är att man inte är rädd efter hans böcker utan bara under läsningen. Därför kan en fegis som jag läsa dem. Det var dock inte jättekul att gå in till Kaja när hon skrek efter sovrumsscenen i Tindalos. En bra grej om man är rädd; kolla på Sex and the city. Något oläskigare finns inte. Det gjorde jag alltid när jag sett på Riget ensam. Annars är mitt tips att helt sluta med skräckfilm; något jag var tvungen att göra efter att ha sett "The exorcism of Emily Rose". Kollar bara på filmer som J Lo gifter sig i nu för tiden. Nu ska jag hänga tvätt! Puzz

Inga kommentarer: