måndag 12 december 2011

Ligga? Sitta?

Nu är det så här att Kaja brukar sova i sin vagn oftast och då är det ju praktiskt med liggdelen till vagnen men när hon vaknat och man fortfarande är ute så tycker hon ju att det är skittråkigt att ligga ned och inte se något. Vi brukar fälla upp en grej i bottnen som blir till ett litet ryggstöd men hon glider ned och det känns varken stabilt eller säkert. Nu till min fråga - när ska man börja med sittdelen? Jag tänkte typ runt åtta månader eller när de kan sitta själva? Eller nu? På hennes sjumånadersdag? *påminner* Men hon är ju så himla pluttigt liten och bara en beeeebis! (Jag tycker att det är lite jobbigt att hon växer. Gråter en skvätt när ja plockar undan för små kläder osv. Helt normalt!!!!!) Aja berätta gärna vad ni tror! :*

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag tror att hon kan sova även i sittdelen. De brukar ju gå att fälla ner så att det nästan blir plant. Kör på uppesittarkaja, vetja! (Bossa fick fö åka sittdel innan hon kunde sitta själv.)

Olga sa...

Jaaa jag kanske ska prova att byta snart då. Spännande!!!!

Fifi sa...

Vi började med sittdelen när Kiddo var 5 månader. BVC sa att det är ok så länge den går att fälla ner. Våra promenader blev smidigare efter det :)