torsdag 1 december 2011

Gröt

Kom på att jag ju liksom Kaja kunde äta gröt till middag! Billigt, snabbt osv. Men alltså ursäkta mig för det här men fan vad äckligt? Jag tycker att det är sjukt omoget att tycka att mat är äcklig och att inte vilja prova olika maträtter men det här var tapetklister med havresmak. Apropå att säga att mat är äcklig så har jag en kollega som är självutnämnd mat-/vinexpert och ibland när vi äter tillsammans kan hon typ säga "Nej usch!" osv om mat. Jag kan ju hålla med henne om att det är äckliga saker men jag tycker fan inte att man säger så om något som någon sitter och äter på? Så sjukt ohyfsat och otrevligt. Den kanske gillar det och blir ledsen. Men gröt dock, för att återgå till ämnet, är äckligt.

2 kommentarer:

Leila sa...

Gröt är väl ingen maträtt så man får tycka att det är äckligt. Blä för havregrynsgröt. Speciellt som middag!!

Olga sa...

Åh tur!